Κέντρο Αρχαιομουσικολογίας

Αρχική » Γυμνάσια και Λύκεια » Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την Γ΄ Λυκείου

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την Γ΄ Λυκείου

Προσεχώς

Δεν βρέθηκαν events για το άμεσο μέλλον

Αρχείο

Ο μουσικός από το δήμο της Αλωπεκής: μια αφορμή για την ανάδειξη της αξίας της διεπιστημονικής συνεργασίας στη σύγχρονη έρευνα (διάρκεια 45 λεπτά)

Φωτογραφία του παπύρου από τον "Τάφο του Ποιητή" © ΕΑΜ 1981

Φωτογραφία του παπύρου από τον «Τάφο του Ποιητή» © ΕΑΜ 1981

Ένας σκελετός, ένα πριόνι και μια ξύστρα, αστράγαλοι, κέρινες πινακίδες γραφής δεμένες σε τετράδιο κι ένας πάπυρος, γραφίδα και μελανοδοχείο, τρία μουσικά όργανα (αυλός, λύρα, τρίγωνον) συνθέτουν τα ευρήματα σωστικής ανασκαφής στην Οδό Όλγας 53 στη Δάφνη Αττικής το 1981. Τριάντα χρόνια αργότερα, συγκροτείται διεθνής διεπιστημονική ομάδα ερευνητών από τους χώρους της αρχαιολογίας, της κλασικής φιλολογίας, της αρχαιομουσικολογίας, της αρχαιο­μετρίας, και της ανθρωπολογίας. Τα αποτελέσματα της μελέτης εντυπωσιακά: το υλικό φωτογρα­φίζεται φασματοσκοπικά, ο πάπυρος αναγνωρίζεται ως το αρχαιότερο έως σήμερα χειρόγραφο που φέρει ελληνική γραφή. Το αλφάβητο που χρησιμοποιείται στον πάπυρο και το πολύπτυχο είναι το ιονικό και ο τύπος της γραφής μικροσκοπικός. Το τρίγωνον ταυτοποιείται, αναγνωρίζεται ως το μοναδικό σωζόμενο είδος αρχαίας άρπας και αποκαθίσταται. Ο αυλός αντιστοιχείται προς τον πρώιμο τύπο του οργάνου. Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις, η διεπιστημονική ομάδα είναι σε θέση να συναγάγει υποθέσεις για το χρόνο της ταφής, το γένος, την ηλικία και την ιδιότητα του νεκρού. Σκοπός του προγράμματος είναι να φανεί στους νέους, που ολοκληρώνουν τις Λυκειακές σπουδές και κατευθύνονται είτε προς την αγορά εργασίας είτε προς τη συνέχιση των σπουδών τους, ότι η συνεργασία, μέσω της σύγκρισης και συνεκτίμησης των επιμέρους, διασφαλίζει κατά το δυνατόν την ποιότητα του παραγόμενου έργου.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: