Κέντρο Αρχαιομουσικολογίας

Αρχική » Γυμνάσια και Λύκεια » Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη Β΄ Λυκείου

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη Β΄ Λυκείου

Προσεχώς

Δεν βρέθηκαν events για το άμεσο μέλλον

Αρχείο

Τραγωδία: η «όπερα» της κλασικής αρχαιότητας (διάρκεια 45 λεπτά)

Πάπυορς Michigan 2958 (μέρος)

Πάπυρος Michigan 2958 (μέρος)

Ο μύθος του τραγικού έργου εντασσόταν σε μια καλλιτεχνική μορφή με σταθερά χαρακτηριστικά: την έμμετρη απαγγελία του λόγου με ή χωρίς μουσική υπόκρουση και τα τραγούδια των υποκριτών και του χορού με τη συνοδεία αυλού (μονωδίες, χορικά). Αφενός μεν, η προσωδία του αρχαίου λόγου (διάρκειες συλλαβών και μουσικοί τόνοι) καθόριζε τόσο τον επιτονισμό (λογώδες μέλος), όσο και το μέτρο του. Με τον τρόπο αυτό οι ρυθμικές φόρμες γίνονταν οχήματα έκφρασης των νοημάτων και συναισθημάτων του λόγου. Αφετέρου δε, ο αδόμενος λόγος (τραγούδια) αποτελούσε μέγιστο ήδυσμα –κατά τον Αριστοτέλη– για το τραγικό ποιητικό είδος. Έχουμε την τύχη να διαθέτουμε αποσπάσματα από αρχαίες τραγικές παρτιτούρες, όπως ένα μέρος από το πρώτο στάσιμο του Ορέστη του Ευριπίδη, έναν θρήνο της Τέκμησσας για τον Αίαντα κά. Οι δύο αυτοί τρόποι εκφοράς του λόγου, ο απαγγελλόμενος και ο αδόμενος, θα αναπτυχθούν στην τάξη ώστε να προβληθεί επαρκώς η παραστατική μορφολογία του έργου, δίπλα στη διδασκόμενη λογοτεχνική του δομή. Θα εξεταστούν επίσης επιλεγμένες τραγικές παρτιτούρες, με σκοπό να φανεί ο τρόπος μελοποίησης του αρχαίου προσωδιακού λόγου.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s